Eylül 18, 2010



tam 1 senelik aradan sonra Adanada' ydım. bu sabah geldim, şaşalı bir geliş oldu; anlatayım :) inanılmaz şekilde aralıksız( neredeyse) uyudum tüm yol boyunca( adana- istanbul 12 saat. buna inanamazken birazdan evde olacagımın ve ılık duşun, cici bebe- süt- uyku üçlemesinin hayallerine dalarken, uykuya da dalmıştım ki, ani bir fren sesiyle kendime geldim. anadolu yakasından avrupaya geçerken, köprüde kaza yaptı bizim otobüs. sadece biizm otobüs değildi zincirleme bir zerdeniş söz konusu. şoförler indi, kavga moduna girildi derken karşı şeritte yeni bir kaza oldu. onlar da bizim kazayı izlerken kaza yaptılar.Yurdum insanı! e be kardeşim bak-geç di mi, inceden inceden süzersen öyle olacağı bu!!! aldı beni bir sinir, 16 saate cıktı yolculuğum, aktarma yaptılar derken henüz eve geldim ama kendime gelebilmiş değilim.

hadi güzel şeylerden bahsedelim. adanada son 1 yıldır değişen tek şey, metronun sonunda ulaşıma açılması olmuş. metronun insaatı atıldığında ilkokul 5. sınıf idim, metro kullanıma acıldı ve bu sene üniversite bitiyor!!!!
ve değişmeyen ama bu değişmezliğin hoşuma gittiği konuya gelince: gazipaşada kazım büfenin hemen karşısında yılların bici bicicisi( yazması zor oldu :) )celal usta ve sonrasında yediğimiz adana kebap beni benden aldı desem... celal usta yılların bici bici ustasıdır, hayranları, takipçileri, facebookta sayfası bilem vardır :) bici bici adanaya has yaz tatlısıdır, hafiftir, serinletir. çocukken, bici bici yapmayı banyo yapmak anlamında kullanırdık. bu tatlıyı bilmeyenlere bici biciyi sorsak belki benim gibi çocukluk deyimlerine başvururlar. yukarıda görüldüğü gibi, ikisi çookkkkk farklı ama ortak yanları ne? keyif verir, serinletir :) farklı şekilde tadı çıka çıka yenir. yanında kaşık, pipet, pudra şekeriyle ikram edilir.

kebaba gelecek olursak, neden özellikle adana kebabı Adana' da yeme taraftarıyım? çünküüüüüü, başka hiç bi yerde sen söylemedikçe, masa çeşitli salatalarla donanmaz. arkadasım; adana kebap dediğin nimetin yanına pilav filan konulmaz, yanından şalgamı eksik olmaz :) :)

buram buram adana koktu bu yazı :)

keyifle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...